نمایندگی موبایل سرویس

نماینده تعمیرات محصولات اپل و سامسونگ و هوآوی در ایران ارائه دهنده خدمات تعمیرات تخصصی گوشی موبایل و تبلت

نمایندگی موبایل سرویس

نماینده تعمیرات محصولات اپل و سامسونگ و هوآوی در ایران ارائه دهنده خدمات تعمیرات تخصصی گوشی موبایل و تبلت


ارائه خدمات تعمیرات موبایل و رفع اشکالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاریِ آن از جمله خدماتی است که در نمایندگی موبایل سرویس به مشتریان عزیز ارائه می گردد . همچنین نمایندگی موبایل سرویس با بهره گیری از نیروی . . .

خدمات تبلت
ارائه خدمات تعمیرات تخصصی تبلت و رفع اشکالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاریِ آن از جمله خدماتی است که در نمایندگی موبایل سرویس به مشتریان عزیز ارائه می گردد

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعمیر برد موبایل اپل

 

تعمیر برد موبایل اپل ، یکی از پیچیده‌ترین فعالیت‌ها در حوزه موبایل است و به طور کلی خرابی این قطعه از موبایل با از کار افتادن کامل گوشی خودش را نشان خواهد داد.

برد موبایل اپل شما که با نام مادربرد شناخته می‌شود، یک جز بسیار پیچیده میباشد. بدون آن، تلفن شما قادر به کار کردن نخواهد بود.

در واقع قلب تپنده، دستگاه شما مثل پردازنده مرکزی یک رایانه میباشد. مادربرد چندین قسمت مهم از تلفن همراه شما را با هم در ارتباط نگه خواهد داشت.

اجازه دهید تا بگوییم با از کار افتادن آن قلب موبایل شما از کار خواهد افتاد. با از کار افتادن قلب در یک جسم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

گوشی مانند یک بدن از حرکت باز خواهد ایستاد و مرده کامل به حساب می‌آید.

در نتیجه مهم است که تشخیص دهید تلفن شما به دلیل مادربرد معیوب از کار افتاده است یا دلیل دیگری دارد؟ و آیا به تعمیر برد آیفون نیاز دارید یا نه؟

عملکرد بد مادربرد، ترسناک ترین مسئله‌ای میباشد که هر صاحب گوشی اپل با آن دست و پنجه نرم می‌کند. این امر احتمال دارد به از دست رفتن داده‌ها ختم شود.

با این تفاسیر تعمیر مادربرد آیفون کار ساده‌ای نخواهد بود و نیاز میباشد که به جای اقدام شخصی برای تعمیر برد آیفون، کار را به تکنیسین‌های مجرب ما بسپارید.

تعمیر برد موبایل اپل

چرا تعمیر برد موبایل آیفون را باید به مرجع مطمئن سپرد؟

تعمیر مادربرد گوشی اپل به یک مجموعه مهارت‌های ویژه و خاص نیاز دارد، که تکنسین باید حتما آموزش دیده باشد.

اگر تلفن هوشمند شما از کار افتاده باشد، احتمال دارد، نیاز به یک سری تعمیرات از جمله، تعویض صفحه نمایش تا تعمیر کامل مادربرد لازم داشته باشید.

اگر شما یک تکنسین نیستید، پس برای شما این کار بسیار دشوار میباشد که مشخص کنید چه چیزی در تلفن شما اتفاق خواهد افتاد.

برای اینکه بتوانید برای تعمیر برد آیفون اقدام کنید، به تجربه و مهارت‌های خاصی نیاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که تعمیر موبایل از راه یک تکنسین بی‌تجربه یا خود شما که فاقد صلاحیت هستید، می‌تواند باعث آسیب بیشتری به دستگاه شما وارد کند.

تعمیر آی سی در مادربرد مثالی از این کارهای دلهره آور میباشد.

علاوه بر اینکه، فیوزها و آی سی های مادربرد به علت آسیب در زمان تعمیر بدون تخصص، می‌توانند به صورت کامل از کار بیفتند و گوشی اپل شما را بلا استفاده کنند.

تعمیر برد موبایل اپل

تعمیر برد موبایل آیفون به ابزار و تخصص‌های ویژه‌ای که از شرکت اپل آمده نیاز دارد.

در حوزه تعمیر برد، این ابزار آلات شامل استفاده از ابزار دمنده، لحیم کاری و مجموعه مهارت‌ها برای تعمیر خازن‌ها و دیودهای پیچیده در صفحه مدار میباشد.

در نتیجه، فقط یک تکنسین کاملاً آموزش دیده خواهد توانست از انجام دادن این کار بربیاید.

لحیم کاری به هیچ عنوان کار ساده ای نخواهد بود چرا که از گرمای زیاد استفاده می‌شود.

اگر کسی نداند که چگونه این کار را به درستی انجام دهد، احتمال این وجود خواهد داشت که گرما به بقیه اجزا در هنگام تعمیر مادربرد آسیب جدی وارد کرده و به دیگر نقاط آن نیز آسیب برساند.

همانگونه که اطلاع دارید تعمیر مادربرد آیفون در صورت عدم آموزش صحیح بسیار دشوار خواهد بود.

به همین علت فکر تماشای یک فیلم از YouTube و شروع تعمیر گوشی اپل در خانه را از ذهن خود دور کنید.

هزینه تعمیر برد موبایل اپل

با یک جستجوی ساده در گوگل یا سوال از مراکز و نمایندگی‌های اپل، نمی‌ توان به سادگی قیمت تعمیر برد آیفون را تعیین نمود.

قیمت تعویض صفحه ترک خورده یا باتری کاملاً واضح و شفاف می باشد، اما ابهام ویژه‌ای در تعمیر مادربرد آیفون وجود دارد.

به این علت که اجزای زیادی در مادربرد آیفون وجود دارند و دامنه قیمت احتمال دارد که متفاوت از یکدیگر باشند.

همه این عوامل جمع خواهند شد تا باعث استرس و عصبی شدن صاحب آیفون شوند.

از این باب، انتخاب تعمیرکار مناسب و معتبر بسیار حائز اهمیت میباشد. چرا که با بررسی دقیق و مشخص کردن قیمت تعمیر، این ابهام را به حداقل خواهند رساند

و احتمال موفقیت در تعمیر برد آیفون را افزایش داده تا از به وجود آوردن هزینه‌های اضافی برای تعمیر مجدد گوشی اپل جلوگیری کند.

علائم مادربرد معیوب آیفون چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که چه زمانی باید برای تعمیر برد آیفون اقدام کنیم؟ و علائم مادربرد خراب چه مواردی خواهد بود.

در پاسخ به این سوال باید گفت که مادربرد معیوب آیفون مانند یک بیماری است که می‌تواند علائم مختلفی را در بدن انسان ایجاد کند،

نشانه‌های متنوع و مختلفی را خواهد داشت و این تفاوت‌ها در سری گوشی آیفون بی‌پایان میباشند.

با این وجود رایج‌ترین نشانه‌هایی که بیشتر دیده می‌شود شامل موارد زیر است:

· روشن نشدن موبایل آیفون:

یکی از عمده مواردی که نشان می‌دهد که آیفون شما نیاز به تعمیر برد موبایل دارد، خاموش شدن یک دفعه‌ای آن بدون دلیل فیزیکی خاص و بعد از آن روشن نشدن گوشی میباشد.

البته خرابی باتری و صفحه نمایش هم احتمال دارد که دلیل این مشکل باشد و بهتر میباشد نظر یک کارشناس و تعمیرکار حرفه‌ای را در این زمینه پی‌گیری کنید.

· خاموش و روشن شدن پی‌درپی:

اگر می‌بینید که موبایل شما، خود به خود روشن و خاموش می‌شود و گوشی به یکباره ری‌استارت می‌شود،

بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر برد آیفون خود اقدام کرده چرا که ممکن است باعث خرابی بخش‌های دیگر شود،

اما احتمال دارد که ایراد از مدار تغذیه موبایل شما باشد، اما در بیش از هفتاد درصد موارد مشکل ناشی از مادربرد خراب گوشی یا اختلال در عملکرد یکی از قطعات برد میباشد.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر باتری موبایل اپل

· فریز شدن دائمی:

با توجه به ادعای اپل در مورد گوشی‌های خود، در حالت عادی نباید کاربران شاهد هیچ گونه خللی در عملکرد گوشی باید، اختلال‌هایی مانند، فریز شدن گوشی یا همان هنگ کردن و…

اما اگر شاهد این مشکل به صورت مداوم هستید، وقت آن است که یک تعمیرکار یا مرکز معتبر برای تعمیر برد موبایل آیفون خود پیدا کرده و به سراغ او بروید.

پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، مشکل فریز شدن و اقدام برای تعمیر برد آیفون را بسیار حائز اهمیت بدانید.

تعمیر برد موبایل اپل

2 دلیل آسیب دیدن برد آیفون

· آسیب برد آیفون به دلیل تماس با آب

· استفاده طولانی مدت از موبایل آیفون

این دو دلیل می تواند باعث خرابی برد آیفون شما شود و احتمال دارد که خرابی به دیگر نقاط موبایل برسد. پس بهتر از هر چه زودتر برای تعمیر برد موبایل اپل خود اقدام کنید.

  • الهه عسگری
  • ۰
  • ۰

 

آب خوردگی گوشی اپل یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد. چرا که در کارهای روزانه احتمال دارد که ناگهان یک لیوان آب بر روی گوشی موبایل آیفون شما بریزد و نیاز به تعمیر گوشی آب خورده اپل باشد.

زمانی که گوشی آیفون شما به اشتباه داخل آب می‌افتد، قطعا استرس زیادی را تجربه خواهید کرد.

هنگام آب خوردگی موبایل نه تنها آیفون، بلکه هر موبایل دیگری با هر برندی از آب خوردگی آسیب خواهد دید، می‌تواند به شدت برای کاربر آن استرس ایجاد کند.

همه کاربران اطلاعات خاصی و مهمی در گوشی‌های هوشمند خود دارند، که هرگونه خطر که باعث از دادن آن‌ها شود، بسیار جبران ناپذیر خواهد بود.

در بین تمام علت‌های آسیب دیدگی گوشی، آسیب دیدگی در اثر آب، دومین دلیل خرابی گوشی اپل خواهد بود که در تمام دنیا گزارش می‌شود.

رتبه اول در خرابی گوشی موبایل، خرد شدن نمایشگر میباشد که به علت سقوط گوشی از ارتفاع یا اتفاقات دیگر مانند افتادن اجسام سنگین بر روی ممکن است که رخ بدهد.

افتادن گوشی در آب، به معنای خرابی کامل گوشی شما نخواهد بود و با تعمیر گوشی آب خورده اپل قابل استفاده می باشد.

در واقع اگر به دلیل اتفاقی گوشی شما به درون آب افتاد، فکر نکنید که گوشی شما بلا استفاده و از کار افتاده شده است و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

اما احتمال خرابی صد درصدی گوشی شما وجود خواهد داشت، اما راه‌هایی وجود دارد که شاید با انجام دادن آن بتوانید گوشی خود را از خرابی کامل نجات دهید.

شما پس از ریختن آب روی گوشی، تنها مدت زمان کمی زمان خواهید داشت تا بتوانید آن را از آسیب دیدگی جدی به بخش‌های داخلی نجات دهید

تعمیر گوشی آب خورده اپل

اگر گوشی خیس شد چه کار باید کرد؟ چگونگی تعمیر گوشی آب خورده اپل ؟

به علت این که قیمت گوشی آیفون نسبت به دیگر گووشی‌های موجود در بازار بالاست، هیچ کس دوست ندارد که به هر شیوه‌ای به آن آسیب برساند.

پیش از هر چیز، اگر که گوشی هنوز از دسترس خارج نشده و کار میکند، فورت آن را از داخل آب خارج کرده. و به هیچ وجه گوشی آیفون خود را به شارژ متصل نکنید.

اگر از پیش به برق متصل بوده است، فورا آن را با دقت زیاد از برق جدا کرده. و سپس تلاش کنید به هیچ عنوان گوشی را روشن نکنید.

اگر گوشی آیفون شما در قاب قرار گرفته است، فورا آن را از قاب خود بیرون آوریم. تلاش کنید سیم کارت را نیز از داخل گوشی در بیاورید.

آب قادر است در تمام گوشه‌ها و درزهای تلفن باقی بماند. با یک حوله یا پارچه نرم، مایعات را از همه قسمت‌هایی که خواهید توانست، با سرعت خشک کنید.

آیفون را زیر و رو کرده و یک تکان آرام به آن بدهید تا درگاه و درزها آن کاملا از آب خالی گردد.

گوشی خود را سریع خاموش کنید

هنگامی که بر روی گوشی شما آب ریخت برای تعمیر گوشی آب خورده اپل ، باید از فعال کردن مدارهای داخلی آیفون جلوگیری کرده، چرا که این کار باعث اتصال کوتاه و آسیب طولانی مدت خواهد شد.

اگر آیفون از پیش خاموش باشد، اجازه دهید، به همان گونه خاموش باقی بماند. بهتر است که وسوسه نشوید گوشی خود را روشن کنید که ببینید، آیا هنوز کارایی دارد یا خیر.

شما احتمال دارد که فقط به علت روشن کردن فوری موبایل خود، آن را برای همیشه از کار بیندازید و بلا استفاده کنید.

اگر آیفون شما روشن است، دو گزینه نه چندان جذاب دارید. یکی Power down کردن (در این حالت صفحه و خود گوشی به صورت آنی روشن خواهد شد)،

و دیگری گذاشتن گوشی در حالت Sleep  می باشد و این مورد که امیدوار باشید هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نکنید.

به طور کلی بهتر میباشد از بین این دو گزینه، خاموش کردن دستگاه را برگزیده و آن را خاموش کنید.

اگر موقع افتادن دستگاه در آب به قدر کافی خوش شانس باشید که گوشی را در حالت هواپیما قرار داشته باشد،

یا اطمینان دارید که در 48 ساعت آینده هیچ موردی گوشی آیفون شما را بیدار نخواهد کرد، بهتر میباشد که هیچ کاری انجام ندهید.

این بهترین عکس العملی است که در مورد تعمیر گوشی آب خورده اپل خود قادر به انجام آن خواهید بود. این کار را می توانید در مورد اپل واچ نیز تست کنید.

آیفون خود را با ژل سیلیکا خشک کنید

یک انتخاب بهتر از برنج نپخته است و آن استفاده از ژل سیلیکا میباشد. ژل‌های سیلیکا که در بسته های کوچک موجود میباشد،

در صورت که در دسترس شما باشد، یک گزینه مناسب برای گرفتن رطوبت گوشی است. البته برای کاور کردن کامل گوشی آیفون به مقدار کافی از آن نیاز خواهید داشت.

کیسه‌های ژل سیلیکا آیفون مرطوب را با کارایی بهتر نسبت به برنج، خشک خواهند کرد. با این وجود باید حداقل 48 ساعت به آیفون فرصت دهید تا کاملا درون این ژل خشک گردد.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر برد موبایل اپل

آیفون خود را با برنج خام خشک کنید.

برای تعمیر گوشی آب خورده اپل در اول کار می بایست تا مقدار ممکن است، مایع داخلی را فوری از گوشی خارج کنید.

شدیدا توصیه می‌شود تا در مقابل وسوسه استفاده از سشوار یا بقیه وسیله‌های حرارتی مقاومت کرده، چرا که این کار باعث می‌شود به قسمت‌های داخلی آیفون آسیب خواهند رساند.

برای خروج رطوبت از فضای داخلی آیفون، به خشک کن نیاز خواهید داشت. بسیاری از مردم به برنج خام برای این کار بسیار اعتماد می‌کنند.

به طور معمول توصیه می‌شود تا iPad یا iPhone خود را در ظرف بزرگی از برنج قرار دهید (کاملا آن را بپوشانید) و اجازه داده تا حدود 48 ساعت در ظرف برنج باقی بماند.

تعمیر گوشی آب خورده اپل

گام آخر برای تعمیر آیفون

غوطه ور شدن گوشی در آب احتمال دارد باعث آسیب دیدگی طولانی مدت، به خصوص در باتری شود که فقط در ماه آینده مشخص خواهد شد.

به عنوان مثال، یک گوشی آیفون مدت‌ها پیش درون آب افتاده است و صاحب آن، به کمک گذاشتن گوشی در برنج، تعمیر گوشی آب خورده اپل خود را انجام دهید.

اما پس از گذشت زمان، گوشی خود به خود گرم می‌شود و از کار افتاده بود. علت این حرکت، این بود که قطعات اصلی و داخلی گوشی به صورت کامل خشک نشده است و در طول زمان، دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

برای تعمیر گوشی آب خورده اپل خود با کارشناسان ما در بخش نمایندگی تعمیرات اپل تماس بگیرید. 

  • الهه عسگری
  • ۰
  • ۰

تعمیر هارد گوشی اپل

 

یکی از مهم ترین اجزایی که در تلفن های هوشمند وجود دارد و باعث تکمیل عملکرد آن ها می شود، هارد گوشی می باشد. هارد از قطعات مهمی به حساب می آید که خرابی آن دچار اختلال در عملکرد تلفن هوشمند می شود. تعمیر هارد گوشی اپل به راحتی امکان پذیر نیست و نیازمند تخصص ویژه در نزد تکنسین های حرفه ای در نمایندگی تعمیرات اپل و بررسی توسط آن ها در یک تعمیرات مطرح و معتبر می باشد.

تعمیر هارد گوشی اپل

هارد چیست؟

یکی از مهم ترین قطعاتی که در تلفن های هوشمند از جمله اپل به کار برده می شود، هارد می باشد.

هارد از جمله سخت ترین قطعات محسوب می شود که وظیفه ذخیره و حفظ اطلاعات و داده های گوشی همراه را عهده دارد.

شاید بهتر است بدانید که استفاده از اصطلاح هارد برای گوشی و تبلت ها درست نیست و بهتر است که از آن به عنوان حافظه فلش یاد شود.

ولی از آن جایی که امروزه همه کاربران از این واژه استفاده می کنند، بنابراین نمی توان آن را تغییر داد و تعمیرکاران نیز به همین نام از آن یاد می کنند.

هارد گوشی موبایل در انواع مختلفی وجود دارد که شامل رم و حافظه گوشی می باشد که همانطور که ذکر شد، برای حفظ اطلاعات و داده های تلفن به کار برده می شود.

به این ترتیب در بعضی مواقع هارد به دلایل مختلفی دچار خرابی و آسیب می شود که به دلیل آن که تعمیر هارد گوشی اپل نیازمند تخصص ویژه می باشد، به راحتی قابل انجام نیست و لازم است که برای تعمیر آن اقدام کنید.

دلایل خرابی هارد گوشی آیفون چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود هارد گوشی ایفون دچار سوختگی یا خرابی شود که قبل از آنکه توسط متخصص بررسی شود، امکان تشخیص دلیل اصلی آن وجود ندارد.

به این ترتیب بهتر است که با دلایل مهم خرابی هارد گوشی آیفون و چگونگی تعمیر هارد گوشی اپل آشنا شوید. از جمله مهم ترین دلایل خرابی هارد گوشی آیفون می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان استفاده از گوشی های آیفون باید به آن توجه کرد، این است که در زمانی که گوشی به شارژ است، به هیچ عنوان نباید گوشی را خاموش و یا ریست کرد. رعایت نکردن این موضوع باعث می شود تا به هارد گوشی شما آسیب وارد شود.
  • آب خوردگی از دیگر عواملی است که باعث سوختن هارد می شود. به این صورت ممکن است اتصالی در هارد ایجاد شود که باعث خرابی آن می شود.
  • شایع ترین مشکلاتی که باعث خرابی هارد می شود، ضربه خوردگی است که باعث می شود گوشی عملکرد صحیح از خود نشان ندهد. به این صورت بدون علت و به طور ناگهانی خاموش می شود.

تعمیر هارد گوشی اپل

یکی از پرایرادترین مشکلاتی که در آیفون و یا هر تلفن هوشمند دیگری رخ می دهد، خرابی و آسیب دیدن هارد است که باید برای آن به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

بنابراین بهتر است که در مراقبت از گوشی خود، حساسیت بیشتری به خرج دهید. حال سوال اینجاست که چگونه می توان این مشکل را رفع نمود.

برای رفع کردن این مشکل و تعمیر هارد گوشی اپل ، به دلیل آنکه نمی توان به دلیل اصلی خرابی آن به راحتی پی برد، باید به یک تعمیراتی مراجعه کنید.

در این صورت تکنسین ها با بررسی مشکل دستگاه، برای برطرف کردن آن اقدام می کنند.

در این صورت مطمئن می شوید که آیا هارد دیسک دچار مشکل شده است یا خیر. اگر این موضوع قطعی شد،

سیستم عامل از شما درخواست فرمت مجدد را در زمان دسترسی به داده می کند. به این صورت این نشان دهنده این است که هارد شما در چندین ناحیه دچار مشکل شده است که باعث کاهش سرعت دستگاه می شود.

روش های مختلفی وجود دارد که می توان مشکل هارد را شناسایی کرد. ولی بهتر است که به صورت تخصصی برای این کار اقدام کنید تا مشکل جدی تری به وجود نیاید.

بهتر است بدانید که هر چه زودتر برای تعمیر اقدام کنید بهتر است. چرا که ممکن است وابسته به شدت مشکل هارد، این خرابی آسیب بیشتری به دستگاه وارد کند و مجبور به پرداخت هزینه بیشتری در زمان تعمیرات باشید.

ولی در غیر این صورت، تنها مشکل هارد بررسی شده و سپس مورد تعمیرات لازم قرار می گیرد که این تعمیرات می تواند به وسیله رایانه و یا تعمیرات تخصصی باشد که نیازمند باز کردن گوشی می باشد.

در این صورت بهتر است به تعمیراتی مطمئن مراجعه کنید تا خیالتان از کیفیت تعمیر راحت باشد.

راه های جلوگیری از خرابی هارد گوشی اپل

برخی از نکات مهم وجود دارند که به راحتی می توانید با رعایت آن ها از بروز خرابی و آسیب در هارد گوشی آیفون جلوگیری کنید.

به این صورت نیازی نیست که دیگر هزینه های سنگینی را برای رفع مشکل خرابی هارد پرداخت کنید.

همچنین بخانید درباره: تعمیر گوشی آب خورده اپل

برخی از راه های جلوگیری از خرابی هارد می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • گوشی آیفون را در معرض رطوبت قرار ندهید. چرا که رطوبت می تواند آسیب های جدی به هارد گوشی وارد کند که نیاز به تعویض هارد وجود دارد.
  • جلوگیری از بروز ضربه خوردن به آیفون
  • مراقبت هک کردن گوشی آیفون خود باشید.
  • مراقبت باشید که حافظه گوشی شما بیش از اندازه پر نشود و یا به اصطلاح نرم افزار گوشی دچار باگ نشود.
  • مراقبت باشید که گوشی آیفون شما کمتر در معرض ویروس قرار بگیرد.
  • آب خوردگی مشکل دیگری است که برای آیفون ایجاد می شود و باید حواستان باشد که گوشی شما به صورت ناگهانی در آب نیوفتد. چرا که این مشکل علاوه بر آسیب رساندن به هارد گوشی، باعث از کار افتادن دکمه های گوشی نیز می شود و امکان روشن و خاموش کردن گوشی از بین می رود.
تعمیر هارد گوشی اپل

کلام آخر

خرابی هارد و آسیب رسیدن به آن یک مشکل جدی است که در صورت رعایت نکردن نکات مهم مجبور به پرداخت هزینه سنگینی برای تعمیرات خواهید بود.

به این ترتیب باید سریعا در کوتاه ترین زمان به بهترین مرکز تعمیراتی برای رسیدگی به این مشکل مراجعه کنید تا دلیل آسیب و خرابی توسط تکنسین های متخصص مورد بررسی قرار بگیرد و مشکل رفع شود.

  • الهه عسگری
  • ۰
  • ۰

 

 یکی از مشکلاتی که اغلب برای تلفن های هوشمند از جمله اپل رخ می دهد، خراب شدن اسپیکر گوشی است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. به  این ترتیب باید سعی کنید در صورت مواجه شدن با این مشکل، سریعا برای تعمیر اسپیکر موبایل اپل اقدام کنید.

از آن جای که این تعمیر از جمله خدمات تخصصی محسوب می شود، تنها باید توسط تکنسین های متخصص در این حرفه در نمایندگی تعمیرات اپل مورد بررسی قرار بگیرد و عیب یابی شود تا بتوانند آن را تعمیر کنند.

تعمیر اسپیکر موبایل اپل

دلایل خرابی اسپیکر موبایل اپل

دلایل متنوعی وجود دارند که باعث می شوند با خرابی و نیاز به تعمیر در اسپیکر در این گوشی رو به رو شویم.

بنابراین از جمله مهم ترین آن ها، می توان به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری اشاره کرد که به راحتی قابل تشخیص نخواهند بود

و نیاز است تا توسط تکنسین های حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرند. به این ترتیب از جمله مهم ترین این دلایل به صورت زیر است:

  • مشکل نرم افزاری در اغلب مواقع باعث خرابی اسپیکر می شود که با جیلبریک کردن در زمان قطعی صدای اسپیکر همراه است. به هم خوردن تنظیمان صدا در گوشی آیفون نیز می تواند باعث دلایل بروز این اتفاق باشد.
  • مشکل سخت افزاری که در بیشتر مواقع رخ می دهد، شامل ضربه خوردن به گوشی، ورود گرد و غبار و یا مایعات به داخل اسپیکر می باشد. به  این صورت اگر در زمان مکالمه با گوشی، صدای طرف مقابل واضح نیست و یا همراه با خش و نویز است، باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید تا مشکل رفع شود و از بین برود. اما اگر همزمان این مشکل با رفت و برگشت صدا همراه بود، به احتمال بیشتر مشکل از فلت اسپیکر یا آی سی است که باید تعمیر شود.

عیب یابی و تعمیر اسپیکر موبایل آیفون

تلفن های هوشمند آیفون یکی از حساس ترین گوشی هایی هستند که باید از آن ها مراقبت ویژه ای داشته باشید.

همچنین لازم است بدانید اولین کاری که بعد از مواجه شدن با مشکل در اسپیکر گوشی خود باید انجام دهید، مراجعه به مراکز معتبر برای عیب یابی است.

برخی از افراد بدون تحقیق به هر تعمیراتی مراجعه می کنند. ولی لازم است بدانید که مراجعه به یک مرکز غیر معتبر، باعث کاهش کیفیت دستگاه شما شده

و حتی تکنسین های آن ها قادر به عیب یابی صحیح نیستند چرا که در این حیطه تخصص کامل ندارند.

بنابراین در این زمان، باید به یک مرکز معتبر تخصصی در این حیطه مراجعه کنید. به این صورت از بروز آسیب های جبران ناپذیر دیگر به دستگاه شما جلوگیری شده

و در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض، کیفیت دستگاه شما حفظ می شود و نگران آن نخواهید بود.

همچنین در این واحد تعمیر اسپیکر موبایل اپل به وسیله ابزارها و بهترین روش های روز دنیا و با بهره مندی از تخصص بالا، صورت می گیرد.

همچنین دستگاه به صورت همه جانبه ابتدا بررسی شده و سپس به مشکل اصلی آن پی برده می شود.

بعد از اتمام این کار، فرآیند تعمیر به صورت صحیح انجام شده و کیفیت دستگاه شما حفظ می شود.

همچنین لازم است بدانید که در صورت نیاز به تعویض قطعه ای آسیب دیده، اطمینان خاطر به مشتریان داده می شود که به جای آن ها از یک قطعه اصلی و اورجینال استفاده می شود.

روش های رفع خرابی اسپیکر آیفون

لازم به ذکر است که در بعضی مواقع که این مشکل ناشی از مشکل نرم افزاری باشد، با چند راه حل ساده می توان آن ها را رفع نمود.

در غیر این صورت باید برای تعمیر اسپیکر موبایل اپل و بررسی توسط تکنسین ها اقدام کرد. از جمله این راه ها شامل موارد ذکر شده در زیر است:

  • آزمایش اسپیکر گوشی اپل. به این صورت که وسایل اضافی مانند هدست را کنار گذاشته و پیام های صوتی خود را به صورت بلند چک کنید. چنانچه پیام صوتی به صورت واضح شنیده شد، اسپیکر سالم است و در غیر این صورت دستگاه دچار مشکل شده است.
  • ریست فکتوری، روش دیگری است که در بیشتر مواقع باعث می شود تا مشکل نرم افزاری رفع شود. شاید این کار باعث شود تا اطلاعات ذخیره شده شما از بین برود ولی اطمینان پیدا می کنید که اسپیکر دستگاه شما سالم است و مشکلی ندارد. به این صورت اگر باز هم اسپیکر گوشی شما کار نکرد، بنابراین مشکل سخت افزاری وجود دارد که باید برای بررسی آن توسط تکنسین های حرفه ای در مراکز معتبر اقدام کنید.
  • شناسایی مشکل نیز در بعضی مواقع می تواند به این موضوع کمک کند. برای نمونه اگر به دستگاه ضربه وارد نشده و یا آبی به روی آن نریخته است، این موضوع می تواند به دلیل متصل کردن گوشی به یک هدست یا هندزفری باشد که باعث ایجاد مشکل شده است.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر هارد گوشی اپل

قیمت تعمیر اسپیکر موبایل آیفون

به دلیل هزینه بالای قطعات گوشی هوشمند اپل، در زمانی که این مشکل رخ می دهد، تنها سوالی که ابتدا توسط کاربر پرسیده می شود،

این است که چه هزینه ای برای تعمیر اسپیکر موبایل اپل در نظر گرفته می شود.  لازم به ذکر است که در ابتدا توسط تکنسین ها بعد از بررسی های لازم، و تشخیص دلیل خرابی اسپیکر و مشکل ایجاد شده،

هزینه به صورت تقریبی در اختیار شما قرار می گیرد. سپس بعد از اتمام کار و نتیحه نهایی، قیمت اصلی به شما اطلاع رسانی می شود.

لازم به ذکر است که اگر به مراکز معتبر و شناخته شده مراجعه کنید، نه تنها خیال شما از بابت تعمیر و یا تعویض قطعه راحت است و نگران پایین آمدن کیفیت دستگاه خود نیستید،

و مطمئن هستید که در آن ها از قطعات اورجینال به کار برده شده است و دستگاه شما زیر نظر فرد حرفه ای و آموزش دیده بوده است، بلکه هزینه کمتری بابت آن پرداخت می کنید.

تعمیر اسپیکر موبایل اپل

کلام آخر

مشکل خرابی اسپیکر آیفون یک مشکل قابل حل است که نباید بابت آن نگران باشید.

ولی باید در این زمینه تصمیم درستی بگیرید تا آسیب های جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد نشود و کیفیت گوشی شما پایین نیاید.

به این ترتیب برای تعمیر اسپیکر موبایل اپل باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

  • الهه عسگری